One night in Bangkok.

Vilket egentligen ar 4natter, men vafan, laten gar ju sa. Efter en riktigt skakig flygresa (det va inte bara Vicky som var radd) sa ar vi nu har. Resan sista stopp. Idag har vi dessutom lyckats skaffa oss vart onskade boende med pool pa taket. Helt klart det flashigaste stallet vi bott pa under hela tiden. Men absolut inte det dyraste.

Dagen till ara har vi varit pa Zoo. Riktigt bra faktiskt. Man forvantar sig sa lite har, men det va typ som kolmarden. Lite fattigare inne hos djuren bara. Slog pa stor och kollade pa elefant show. Det va sadar. Varfor lara ett gang elefanter kissa ikapp? Och varfor tycker thailandarna i publiken att det ar jatteroligt? Dom har konstig humor i detta land. Men helt klart en riktigt nice dag forutom att jag lyckades fa linne-branna. Men det ska bort imorrn, det ar ett maste innan hemresa!


Eftersom jag inte bloggat sa mycket under resans gang sa ar det val dax att jag berattar hur det ar att leva med tva plock-klam - manniskor. Det ar precis vad dom ar. Varje eftermiddag ar det dax. Plocka ogonbryn, klamma finnar, kolla myggbett osv. Oftast ber dom varandra om det. Annars attackerar dom varandra. Men det slutar alltid pa samma satt. Aggressiva roster. Aaaajj, maste du gora sa hart? Men vafan, du gor ju bara extra daligt for att det ska gora sa ont som mojligt. osv. osv. Men trots det sa ar de helt okej att leva med. Belive it or not. Har man dessutom otur sa kan dom ga till attack mot mig med. Men som Vicky en gang sa, smarta botas med smarta. Sa det ar val bara att bita ihop....

Inte langt kvar till hemfard nu heller. Och jag kan nog garantera att jag inte kommer skriva fler ggr. Har inte riktigt varit min grej. Men kul att se att det ar sa manga som last under resans gang. Och ett stort tack till Lotta som lyckats lara mina foraldrar att lasa bloggen. Det ar imponerande! :)

Dax att dra oss ut for att shoppa igen. Idag ar det standen pa khaosan road som ligger illa till. Imorrn blir det kopcentrum. Sa vi ses snart. Forhoppningsvis ar vi tokbruna, men kan garantera att vi kommer hem med mycket saker/upplevelser i bagaget allafall!

Kramar Ida




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0